Nieuws, februari 2012

27 februari 2012

Zorgen over kwaliteit en beleidswijzigingen bij de brandweer

Brandweer Vandaag hebben VVD, SP en PvdA samen raadsvragen gesteld aan het college van Venlo over de rol van het brandweerkorps binnen de Veiligheidsregio en de verantwoording die zij hierin aflegt. Vooral de rol van de brandweerduikers en de inkrimping en positie van die groep mogen niet ten koste gaan van de kwaliteit. We willen duidelijkheid, ook over de zorgen die de brandweer zelf hierover heeft geuit.

22 februari 2012

SP brengt ondernemers bij elkaar op MKB-dag

Brandweer De SP organiseert op 19 maart in Utrecht een speciale dag voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (MKB). Europarlementariër Dennis de Jong en Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen ontvangen ondernemers en experts om ervaringen uit te wisselen over het ondernemerschap.

17 februari 2012

Terugblik thema-avond Provinciale Staten, wat doen ze en wat doet de SP

Statenzaal_Limburg Afgelopen dinsdag organiseerden we een discussieavond over wat Provinciale Staten doet. Onder de noemer ‘Alles wat u altijd wilde weten over het Limburgs Parlement, maar nooit durfde te vragen’ ging Statenlid Ben Rewinkel het debat aan en beantwoordde vragen uit de zaal.

17 februari 2012

Gaef mich mien cente truuk, nieuwe carnavalshit SP

Net zoals de afgelopen jaren ook dit jaar weer een vastelaovendshit van de SP. Weervrouw Greet weet op gebruikelijke wijze de stemming er in te brengen. Vastelaovend same!

13 februari 2012

In memoriam Wiel Driessen

08-02-2012 Actie Sulzer Lomm 5 Vandaag bereikte ons het bericht dat Wiel Driessen zaterdag plots is overleden. Wiel was SP-lid maar vooral bekend als drijvende kracht achter Stichting De Ortolaan die het natuurgebied Krayelheide schoon hield en vogelvriendelijk inricht. We zullen zijn bevlogenheid en strijdlust missen.

10 februari 2012

Verbazing over verkeerproblemen en Fort

Blerick_fort_Sint_Michiel Afgelopen woensdag vroegen we de wethouder en de overige fracties in de Venlose gemeenteraad wat te doen met de te verwachten stagnatie van de A73 en A74 tijdens de Floriade. De SP wilde bezien of wellicht een alternatieve route via de Klagenfurtlaan mogelijk is, maar die optie bleek een brug te ver. Ook werd de studie naar de A75 ineens ontkracht. Een dag later bleek Fort St. Michiel toch nog gered. Twee dagen van uitersten.